Sesja rozpoczęła się o godzinie 9:00. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził obecność 20 radnych, co zapewniło prawomocność obrad.
Przewodniczący przedstawił porządek obrad. W trakcie dyskusji radny zgłosił wniosek o wycofanie uchwały dotyczącej dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej oraz o wprowadzenie uchwały dotyczącej zmiany uchwały budżetowej gminy Brzesko na rok 2024. Oba wnioski zostały przyjęte w głosowaniu.
Pani radna Anna Lubowiecka poruszyła problem wzmożonego ruchu drogowego w Mokrzyskach, pytając o działania w tej sprawie. Pani radna Agnieszka Mastalska-Sowa zapytała o dostępność boiska sportowego w Zielonce dla mieszkańców. Obie sprawy zostały przekazane do odpowiednich instytucji.
Nie zgłoszono żadnych uwag do protokołów z sesji z 26 czerwca i 15 lipca 2024 roku, co skutkowało ich przyjęciem.
Burmiśtrz przedstawił sprawozdanie, na które nie zgłoszono pytań.
Podobnie jak w punkcie 5, sprawozdanie z realizacji uchwał nie spotkało się z pytaniami radnych.
Informacje przedstawili przedstawiciele Policji oraz Państwowej Straży Pożarnej. Komendant PSP zwrócił uwagę na rosnące potrzeby w zakresie ratownictwa medycznego, a Komendant Policji przedstawił statystyki dotyczące wypadków drogowych.
Brak pytań ze strony radnych. Informacja została przyjęta.
Raport został pozytywnie oceniony przez radnych w głosowaniu.
Uchwała została podjęta.
Uchwała została podjęta.
Uchwała nie była rozpatrywana.
Uchwała została podjęta po szczegółowym omówieniu przez Panią Skarbnik.
Przewodniczący przedstawił odpowiedzi na interpelacje radnych, które były udzielone w okresie międzysesyjnym.
Radni zgłosili różne interpelacje, w tym dotyczące dzików w mieście oraz stanu dróg. Burmistrz i Zastępca Burmistrza odpowiedzieli na zgłoszone problemy, wyjaśniając kompetencje gminy w zakresie gospodarki łowieckiej.
Radni poruszyli kwestie dotyczące remontów dróg oraz planów budżetowych na przyszłość. Burmistrz odniósł się do każdej z poruszonych spraw.
Nie zgłoszono zapytań.
Radni zgłosili różne kwestie, w tym problem odwodnienia drogi, który został wyjaśniony przez Burmistrza. Pani, która zgłosiła problem, otrzymała zapewnienie o podjęciu działań w tej sprawie.
Przewodniczący podziękował wszystkim za udział w sesji i zamknął obrady.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.